Produsele comercializate de către NavStore.ro si achizitionate de pe orice platforma, beneficiaza de garantie doar daca montajul a fost realizat intr-un service autorizat, de catre personal autorizat, iar cumparatorul, poate sa faca dovada printr-un bon fiscal si un deviz de montaj.
Produsul defect se trimite prin curier catre societatea noastra, alaturi de un bon fiscal si un deviz de montaj.
Costurile transportul de returnare este suportat de catre client.
Garantia se anuleaza in cazul in care s-au facut modificari la produsul trimis de noi si anume modificari intervenite din alte motive decat cele tehnice.
Garantia se anuleaza in cazul montajului incorect, nerealizat intr-un service autorizat.
Trimiteti produsul ambalat foarte bine in cutia originala, impreuna cu toate accesoriile primite.
In cazul pieselor auto, accesoriilor electrice, vanzatorul este exonerat de raspunderea privind garantia sau aceasta poate fi anulata in urmatoarele cazuri:
- Produsul nu a fost cumparat de la NavStore.ro
- Produsul nu a fost montat intr-un atelier de specialitate autorizat RAR
- Produsul s-a defectat din cauza unui montaj incorect sau a montarii impreuna cu piese conexe, uzate, defecte sau modificate.
- Produsul a fost gresit ales sau a fost utilizat pentru alt scop decat cel indicat in catalogul produsului.
- Produsul nu a fost identificat corect din cauza comunicarii de date eronate de catre cumparator.
- Produsul s-a uzat sau deteriorat din cauza suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator.
- Produsul a fost lovit sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura.
- Produsul prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari.
- Produsul a suferit pagube ireversibile pe partea de software
- Instalarea de aplicatii neautorizate, schimbarea setarilor din meniul special sau efectuarea oricarui update de soft fara aprobarea personalului NavStore.ro, duce la pierderea garantiei.
Conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legii 449/2003 si OG 21/1992 cu modificarile ulterioare. Astfel, conform legii 449/2003 "In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata".
Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabila de timp, care insa nu poate depasi 15 zile calendarisitice. In acest sens, definitia consumatorului este urmatoarea "orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale". Persoanele juridice nu intra sub celor doua legi mentionate anterior. In cazul persoanelor juridice, pot aparea exceptii cu privire la termenii si conditiile mentionate in cele doua legi, in cazul in care nu este stipulat altfel in contractul de vanzare-cumparare.
In concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate in garantie sunt urmatoarele:
⁃ maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice
⁃ maxim 25 de zile lucratoare in cazul persoanelor juridice
⁃ Totusi, la aceste termene pot aparea intarzieri insa durata de remediere se va prelungi doar cu acordul in scris al clientului.
Totusi, la aceste termene pot aparea intarzieri insa durata de remediere se va prelungi doar cu acordul in scris al clientului.
Majoritatea produsele noi se livreaza fara a fi sigilate (in functie de politica fiecarui producator) si in ambalajul original al producatorului. Toate produsele sunt insotite de certificatul de garantie NavStore.ro sau de certificat tipizat de distribuitor sau producator. Certificatele de garantie sunt emise in mod automat din sistem in data in care se emite factura.
Certificatul de garantie intra in vigoare din momentul transferului de posesie ( momentul in care consumatorul intra in posesia produsului ).
Produsele de tip RESIGILAT sunt produse provenite din retururi de marfa, expuse in showroom sau folosite pentru review-uri, deci sunt produse folosite pentru o perioada scurta, vandute la preturi cu discounturi de minim 10% fata de produsele noi. Procedura de trimitere in service a acestor produse este similara cu aceea a produselor sigilate.
Certificatul de garantie este in baza facturii produsului.
Garantia produselor este de 2 tipuri:
1. Garantie tehnica : garantia oferita de distribuitor sau producator (durat medie de utilizare ) - in acest termen, distribuitorul sau producatorul se angajeaza ca, in cazul lipsei conformitatii sa readuca produsul la conformitate.
2. Garantie de conformitate : garantia legala in conformitate cu legea 449/2003, aplicabila in cazurile in care garantie tehnica este mai mica iar durata media de utilizare este de minim 12 de luni. In acest termen, vanzatorul se angajeaza ca, in cazul lipsei conformitatii sa readuca produsul la conformitate. Acest tip de garantie este aplicabil doar persoanelor fizice.
Garantia se ofera doar produsului vandut, nu acopera aparatul in care este montat, compania nu poate fi trasa la raspundere la alte daune, pierdere de date, defectarea altor componente ale telefonului.
Garantie pieselor de schimb este de 90 zile
Lipsa certificatului de garantie sau lipsa facturii sau a anumitor accesorii din colet se anunta in termen de maxim 48 ore.
Conform Lege nr. 449/2003
CAPITOLUL V
Termene
Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajat dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Art. 16'. - Dupã expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apãrute n cadrul duratei medii de
utilizare, in conditiile legii.
@Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr.174/2008.
Art. 162. - Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai micã de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la aceast durată.@
@Articolul a fost introdus prin art. I pct. 7 din O.U.G. nr.174/2008.
Art. 17. - Consumatorul trebuie sã informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
Art. 18. - Până la proba contrar, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu exceptia cazurilor în care prezumtia este incompatibilã cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, (poliester, carton, folie bule de aer, etc.). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
NavStore.ro nu isi asuma raspunderea pentru eventualele pierderi de informatii survenite in urma unor defectiuni hardware - mai concret defectiuni de hard disk intern / extern, solid state drive intern / extern sau alte medii de stocare interne sau externe, drept pentru care se recomanda salvarea datelor importate periodic pe un suport extern.
Inlaturarea sigiliilor duce la pierderea garantiei.
Nu se acorda garantie la produsele media storage - CD-R(W), CD+R(W), DVD-R(W), DVD+R(W), discuri blu-ray, dischete. Nu se acorda garantie la consumabile: cartuse ink-jet, tonere laser, riboane, capete de printare, cilindru imagine, drum etc. Nu se acorda garantie la produsele software (licente, jocuri etc.). Nu sunt considerate defecte monitoarele care prezinta 3-5 pixeli defecti conform standardului de calitate international ISO 13406-2 clasa II.
Garantia nu acopera si datele stocate pe produsele care permit stocarea acestora - in acest sens se recomanda backup-urile periodice. Garantie acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat sau centrul de colectare insa nu acopera si asigurarea produselor. In cazul in care se dorestea asigurarea produselor, acest lucru se va face de catre client. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.